Vlucht, aankomst & eerste indrukken - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Rosanne Krabbenborg - WaarBenJij.nu Vlucht, aankomst & eerste indrukken - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Rosanne Krabbenborg - WaarBenJij.nu

Vlucht, aankomst & eerste indrukken

Door: Rosanne

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

06 Januari 2012 | Verenigde Staten, New Orleans

Hoi allemaal!

Super bedankt voor alle reacties, dat is echt leuk om te lezen! :) Hierbij zoals beloofd een nieuw verslag over de eerste indrukken hier. Gelukkig hebben we internetverbinding in ons hotel, en hoewel die het niet altijd even goed doet, toch handig!

Gisteravond rond 19:00 (=2:00 in Nederland) zijn we aangekomen op het vliegveld van New Orleans. We zouden eigenlijk om 10 uur vanuit Amsterdam vertrekken, maar toen we in het vliegtuig zaten duurde het helaas nog anderhalf uur voordat we ook daadwerkelijk gingen. Daardoor kwamen we iets te laat aan in Houston, maar gelukkig hadden we nog genoeg tijd om over te stappen op het vliegtuig naar New Orleans.
Hier aangekomen werden we opgehaald door een vriend van Dinny, een Amerikaanse jongen die zij kende omdat hij een halfjaartje in Nijmegen had gestudeerd. Hij bracht ons naar het hotel met zijn auto, wat echt super fijn was. Aangekomen in het hotel ben ik vrij snel gaan slapen omdat het voor mijn gevoel echt al midden in de nacht was (terwijl het hier lokale tijd nog maar 20:30 was ofzo).

We hebben een heel mooi en gezellig hotelletje midden in de French Quarter, een super leuke wijk in New Orleans. Deze wijk is, zoals de naam al zegt, helemaal gebouwd in Franse stijl. De stad is namelijk gesticht door de Fransen en dat is ook echt wel te zien: allemaal hele mooie oude gebouwen met balkonnetjes en pilaren. Je hebt meer het idee dat je in Europa bent dan in Amerika.

Vandaag al erg vroeg wakker vanwege het tijdsverschil. Nadat er een ontbijtje bezorgd werd bij onze kamer (ideaal!) zijn we lekker gaan eten in het zonnetje. Want ja, het was hier vandaag erg warm, zo’n 23 graden! Na het ontbijt gingen we stad verkennen. Toen heb ik ook maar meteen een zonnebril gekocht, die had ik wel nodig! Het is echt een super mooie stad met mooie gebouwen, veel muziek en leuke restaurantjes/winkeltjes. Op een gegeven moment hadden we wel zin in een drankje, dus bestelden we een cocktail. Natuurlijk moesten we meteen ons ID laten zien (thank god dat ik net 21 ben geworden!) en keek de ober ons best vreemd aan. Na op ons horloge gekeken te hebben was het gewoon nog maar 12:00 ‘s middags! Zaten wij daar met onze cocktail… Weer dankzij compleet gebrek aan tijdsbesef :)

De rest van de middag hebben we lekker door de stad gewandeld, aan de Mississippi rivier gezeten, in een park gelegen en Jambalaya gegeten. Dit is een lokaal gerecht met rijst, kip en allerlei kruiden. Erg lekker! Volgens mij hebben ze het in Nederland ook van Knorr dus ik zou zeggen: probeer het eens! ;)

Tijdens deze dag in New Orleans zijn ons wel een aantal dingen opgevallen aan Amerika. Er zijn ontzettend veel cliché’s en vooroordelen over Amerikanen, en geloof me: van wat ik nu heb gezien zijn ze waar. Hier een aantal op een rijtje:

- Iedereen die je tegenkomt en die je groet zegt gelijk Hi how are you doing? Je moet hier gewoon ‘good, how are you’ op antwoorden want het is voor hun echt een standaard zin.

- Veel mensen knopen een praatje met je aan als ze horen dat je buitenlands bent en zijn meteen heel geïnteresseerd waar je vandaan komt en wat je gaat doen.

- Mensen hebben geen idee wat voor land The Netherlands is. We hadden een gesprek met een ober dat zo verliep:
*Wij: Have you ever been to The Netherlands?
*Hij: No, but I’ve been to Amsterdam and Rotterdam
Haha, hoe dom ben je dan!

- In restaurants/bars wordt echt verwacht dat je fooi geeft, en geen zuinig fooitje van 10 cent maar toch wel minstens 15%. Anders word je best gek aangekeken. Op de rekening staat ook echt “gratuity is not included”

- Ook het hotelpersoneel verwacht een fooi. De man die ons ontbijt kwam brengen hield z’n hand al zowat op. Gelukkig hadden wij hier rekening mee gehouden, want de dag ervoor hadden we best wel een blunder gemaakt. Toen we aankwamen was er namelijk een jongen (die Mo heette) die al onze 4 loodzware koffers naar de kamer tilde. Toen hij klaar was zeiden wij nog heel vrolijk ‘thank you, bye!’ en vertrok hij een beetje sipjes. Daarna bedachten we dus dat we hem ook een fooi hadden moeten geven. Oeps! Omdat we het zo zielig vonden hebben we bij de receptie een briefje achter gelaten met ‘Dear Mo, sorry for us forgetting to give you a tip’ met een paar dollars erbij, haha!

- Cola enzo krijg je minimaal in een halve liter, als het niet meer is. Uiteraard met 6384835 ijsblokjes erin.

- Iedereen rijdt hier in super grote auto’s, vooral van die grote terreinwagens en trucks. Ik heb nog geen driedeurtje gezien. Volgens mij lach ik me kapot als ik straks bij thuiskomst onze C1 weer voor de deur zie staan.

- Super veel mensen lopen in kleding van de LSU Tigers, het American Football team van de universiteit waar wij straks heengaan. Je werd er echt mee doodgegooid! Ik hoop maar dat dat komt doordat ze dit weekend de finale van de College League in New Orleans spelen, anders wordt het nog leuk als we eenmaal op de campus zijn, dan zien we helemaal niks anders meer.

Dat waren een aantal dingetjes die ons vandaag zijn opgevallen. Er zullen er vast nog meer komen ;) Ik ga er maar weer een eind aan breien want mijn blog is alweer veel te lang. Hoop jullie een beetje een indruk te hebben gegeven van hoe het hier is. Ik heb het in ieder geval erg naar mijn zin. Er zijn al behoorlijk wat foto’s gemaakt die ik in een online album ga zetten, dus zodra dat is gebeurd zal ik een link posten.

Liefs,

Rosanne

  • 06 Januari 2012 - 06:54

    Gertina Daalwijk:

    Hai Rosanne.

    Nou, meteen al veel opgemerkt in Amerika, haha. Dan bedoel ik de cliche's. Damian zit naast me en vindt het erg leuk om jouw verslag(-en) te lezen! En ik ook natuurlijk!!!! Jij ligt nu in bed, dus welterusten. Nog heel veel plezier daar en take care!

    Groetjes Gertina.

  • 06 Januari 2012 - 07:03

    Mama:

    Ha Rosanne,
    Je snapt dat jou berichten mij niet snel te lang zijn, vind ik juist leuk! Mooie eerste indrukken en ervaringen. Ben heel benieuwd naar je zonnebril..... haha
    Jaloers op dat lekkere weertje daar, het is hier echt pet.
    Genietze!, heel veel liefs mam

  • 06 Januari 2012 - 07:50

    Lonneke:

    Hee Rosanne,

    Wat een leuke blog, met al die weetjes en clichés ;-)
    Ga maar lekker genieten daar want voor je het weet ben je weer terug!

    Liefs lonneke

  • 06 Januari 2012 - 08:22

    Elsbeth:

    Hoi Rosanne, wat ontzettend leuk om te lezen volgens mij ga je het heel goed volhouden daar!
    Over de fooi, dat is heel normaal in Amerika, mensen verdienen echt niet zo veel en moeten het dan van de fooien hebben. Zelfs in de taxi wordt het verwacht. Zijn wij helemaal niet gewend.
    Gr. Elsbeth.

  • 06 Januari 2012 - 09:18

    Judith:

    Hello my little cupcake! Leuk reisverhaaltje heb je! Hahaha dat jullie ook echt cocktails zijn gaan drinken om 12u! ;) Het klinkt iig allemaal erg leuk! Geniet lekker van the American life! ;) met 25 graden zie ik, pff I'm jealouuuus, maar hier schijnt het zonnetje ook, alleen zonder echt warmte maargoed kon erger ;) Veel plezier nog met de stad bekijken en succes alvast met je intro :) Spreken snel! Dikke kus

  • 06 Januari 2012 - 09:52

    Sanne:

    Hey Rosanne, fijn dat je het naar je zin hebt! Geinig om al die gewooontes van Amerikanen te lezen. Je moet er maar aan wennen haha want je bent nog lang niet weg daar;) Geniet ervan! Liefs

  • 06 Januari 2012 - 10:04

    Demi:

    Vul hier je naam in.lemaal echt amerikaans! En inderdaad heeel anders dan hier! Nou aan het weer hier mis je niks het is nat maar vooral heel veel wind! Ik ga je site goed in de gaten houden! ;) ben benieuwd naar de foto's zodat wij hier in dit koude landje ook een beyer indruk krijgen van hoe jij het daar hebt! En een coctail om 12 uur! Haha achja moet kunnen toch! Xxxx

  • 06 Januari 2012 - 10:21

    Demi:

    Er ging geloof ik iets mis met mijn bericht maar het begon met: Hee schat goed om te lezen dat je het naar je zin hebt, en het klinkt allemaal ook echt....
    hihi kusss

  • 06 Januari 2012 - 14:04

    Esther:

    je hebt het er nu al erg naar je zin zo te lezen :) ik word nu al helemaal jaloers! nog heel veel plezier daar! dikke kus je nichtje

  • 06 Januari 2012 - 22:35

    Papa:

    Hoi Roosje,
    Leuk verhaal weer!
    Wat is er trouwens mis met mama's auto?
    Oké, hij is niet zo groot maar wel stoer en snel en maakt het geluid van een Amerikaanse benzineslurper. Fijn dat je geniet, ga daar vooral mee door!
    Liefs Papa.

  • 07 Januari 2012 - 14:36

    Liselore:

    Hee meid,

    Grappig om te lezen dat sommige dingen dus echt geen vooroordelen zijn haha. Nou volgens mij vermaak jij je al helemaal prima! Geniet er maar lekker van.

    DIkke kus

  • 07 Januari 2012 - 18:32

    Fannie En Reint Jan :

    Hai Rosanne wat klinkt dat weer leuk allemaal .ik was vandaag nog even bij je ouders Maar die wennen al een beetje aan het idee .ik hoorde ook dat jullie even Wilde bellen gezellig .wat ontzettend leuk om jou nu te volgen .heel veel plezier daar en we kijken alweer uit naar je volgende bericht .groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New Orleans

Rosanne

Actief sinds 14 Maart 2011
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 14823

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 10 Juni 2012

Studeren in de VS

Landen bezocht: